Lancering af den klassiske bøfsandwich

Opgaven

I sommeren 2023 havde der været en masse rygter om, at Burger King ville sætte den klassiske bøfsandwich på menukortet i hele landet. REACH indgik som rådgivende og eksekverende PR-partner.

Ydelser

Storytelling PR Rådgivning

Branche

Lifestyle

År

2023

Eksekvering

For første gang vil den amerikanske fastfoodkæde sætte en af Danmarks absolutte darlings på menukortet: bøfsandwich med remoulade.

REACH identificerede hurtigt to kendetegn, der gav mulighed for at fortælle en historie, der kunne få opnå bred opmærksomhed i medielandskabet. For det første havde der på sociale medier været en masse rygter om den kommende burger. For det andet var det første gang, at en amerikansk fastfoodgigant satte en dansk klassiker på menuen.

Vi samlede de to ting i en samlede fortælling, som vi formidlede til pressen med det formål at skabe stor opmærksomhed.

Resultatet

Vi opnåede bred dækning i både nationale, regionale og nichemedier.

Stadig nysgerrig?